🤩 Nieuw, microneedling dat rimpels en littekens helpt verminderen, ontdek ik.

Algemene verkoopvoorwaarden

Algemeen

Artikel 1. Het doel van deze algemene voorwaarden is het beschrijven en regelen van de contractuele relatie tussen enerzijds de in België gevestigde “Novaskin Clinic” centra, franchisenemers – juridisch en financieel onafhankelijk – of filialen van “Novaskin Clinic” (de “centrum(s)”) en anderzijds de klanten van deze centra en deze laatste te informeren over de voorwaarden waaronder de Novaskin Clinic centra in België producten en/of geschenkuitnodigingen en/of zorgdiensten verkopen.

Artikel 2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de verschillende hieronder genoemde diensten die door Novaskin Clinic worden geleverd en waarmee de Klant heeft ingestemd, conform artikel 9 en/of 11 van deze voorwaarden.

Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot, diensten met betrekking tot esthetiek, zoals :

  • permanente ontharing,
  • huidverzorging,
  • lichamelijke cultivering,

hierna aangeduid onder de algemene term “de diensten”, maar ook

  • productverkoop,
  • de verkoop van cadeau-uitnodigingen.

§2. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op elke dienst of verkoop die niet hierboven is opgenomen en die wordt uitgevoerd door Novaskin Clinic in het kader van haar activiteit.

§3. Onder “Klant” wordt verstaan de persoon of professional die gebruik maakt van de diensten van Novaskin Clinic en, indien van toepassing, een offerte of aankoop heeft gevalideerd, in overeenstemming met deze algemene voorwaarden.

§4. Onder “aanbod” wordt verstaan elk aanbod van diensten in detail gedaan door Novaskin Clinic na een eerste ontmoeting met de cliënt.

§5. De term “aankoop” verwijst naar elke aankoop van producten of cadeau-uitnodigingen door de cliënt in de gebouwen van Novaskin Clinic.

Artikel 3. Voordat de klant een aankoop doet, verklaart hij/zij volledig rechtsbevoegd te zijn om een verbintenis aan te gaan onder deze voorwaarden.

Toepassing van de algemene voorwaarden

Artikel 4. §1. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op alle andere algemene of bijzondere voorwaarden. Ze kunnen te allen tijde worden gewijzigd door Novaskin Clinic. Deze laatste verbindt zich ertoe de klant zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. De nieuwe versie van de Algemene Voorwaarden is alleen van toepassing op contracten die na de inwerkingtreding ervan worden gesloten.

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden blijven mogelijk door middel van speciale of contractuele voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en eventuele bijzondere of contractuele voorwaarden, prevaleren deze laatste.

§2. Klanten zijn gebonden aan deze algemene voorwaarden zodra ze de offerte of aankoop ondertekenen. Door ondertekening of op het moment van aankoop, zoals hierboven vermeld, verklaart de klant dat hij/zij deze heeft gelezen en begrepen.

Als het aanbod elektronisch wordt gevalideerd, is de klant gebonden aan deze algemene voorwaarden zodra de overeenkomst elektronisch aan het bedrijf is verzonden of schriftelijk door het bedrijf is bevestigd, in welke vorm dan ook.

Artikel 5. In overeenstemming met artikel VI-2 van het Wetboek van Economisch Recht kan de Klant zich vóór zijn/haar aankoop informeren over de essentiële kenmerken van de producten en/of geschenkuitnodigingen en/of diensten die hij/zij wenst te kopen, op de website van Novaskin Clinic, telefonisch of in het Centrum. De klant selecteert een of meer producten en/of een of meer geschenkuitnodigingen en/of een of meer diensten uit de verschillende categorieën die Novaskin Clinic aanbiedt.

Verplichting van middelen

Artikel 6. §1. De diensten van zorg en verkoop worden gekwalificeerd als een middelenverbintenis tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen tussen Novaskin Clinic en de Cliënt. Novaskin Clinic verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de door de Klant gevraagde diensten uit te voeren. Het bedrijf is echter niet verplicht om maatregelen te nemen die niet in verhouding staan tot het te bereiken doel.

§2. Bij het niet nakomen van haar verplichting is het aan de Cliënt om aan te tonen dat Novaskin Clinic niet aan haar middelenverplichting heeft voldaan.

Elektronische documenten

Artikel 7. In het geval dat het aanbod, of enige andere communicatie tussen partijen, het onderwerp is van een elektronische uitwisseling (bijv. per e-mail) tussen de Cliënt en Novaskin Clinic en dat, als gevolg daarvan, het contract of de verkoop wordt gesloten buiten de vestigingsplaats van de Cliënt, aanvaardt de Cliënt uitdrukkelijk dat de elektronische uitwisselingen de contractuele relatie vormen en kunnen dienen als bewijs van het bestaan ervan.

Aanbod – Prijzen en contractuele documenten

Artikel 8. De prijzen zijn inclusief alle belastingen in euro’s en inclusief btw die van toepassing is op de datum van de kooporder of de overeenkomst over het aanbod van diensten. Elke wijziging in het toepasselijke btw-tarief wordt automatisch doorberekend in de prijs van de verkochte producten en/of geschenkuitnodigingen en/of diensten. Novaskin Clinic behoudt zich het recht voor om haar prijzen op elk moment te wijzigen (zolang de wijziging plaatsvindt vóór het sluiten van het contract dat de partijen bindt aan het bedrag van de dienst), met dien verstande dat de prijs die wordt aangegeven op de dag van de aanvraag of bestelling de enige prijs zal zijn die hierop van toepassing is. De koper wordt vóór de aankoop geïnformeerd over eventuele prijswijzigingen.

Artikel 9. §1. Wanneer je een service aanvraagt, is het eerste consult gratis en vrijblijvend. Aan het einde van dit proces stuurt Novaskin Clinic de klant een zorgvuldig opgestelde offerte die 30 kalenderdagen geldig is vanaf de datum van uitgifte.

§2. Het akkoord van de Cliënt met de inhoud van de offerte, het protocol en deze algemene verkoopvoorwaarden wordt gegeven door ondertekening van de offerte en door betaling van de door Novaskin Clinic vastgestelde waarborgsom op basis van het bedrag van de voor de Cliënt opgemaakte offerte.

§3. Eventuele aanbetalingen worden niet terugbetaald.

§4. Voor geen enkel pakket wordt geld teruggegeven, of het nu gebruikt is of niet. In het geval dat de Klant niet in staat is om de diensten te starten of voort te zetten, zullen de redenen worden onderzocht en, indien er een geldige rechtvaardiging is, zal het pakket vervolgens worden omgezet in een tegoedbon die kan worden gebruikt voor een andere dienst, product of geschenk aangeboden door de betrokken Novaskin Clinic binnen de limiet van de beschikbare voorraden. Gevallen waarin dit niet mogelijk is, worden per geval onderzocht en moeten worden gerechtvaardigd door de klant. Alle creditnota’s zijn 6 (zes) maanden geldig vanaf de datum van uitgifte.

Artikel 10. In het geval van een verzoek voor aanvullende diensten die niet in het aanbod zijn opgenomen, gelden dezelfde algemene voorwaarden als voor de oorspronkelijk gevraagde diensten waarmee de klant heeft ingestemd. Elke aanvraag die niet is opgenomen in de initiële offerte zal het voorwerp uitmaken van een bijkomende offerte mits het uitdrukkelijke akkoord van de klant overeenkomstig artikel 9 §2 hierboven.

Artikel 11. §1. Bij de aankoop van producten of geschenkuitnodigingen bevestigt de klant zijn aankoop door zijn betaling te valideren en aanvaardt hij met kennis van zaken en zonder voorbehoud de onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden, de prijzen, het volume en de hoeveelheden van de te koop aangeboden en gekochte producten en/of geschenkuitnodigingen.

§2. Aankopen in het centrum zijn definitief. Geen enkele aankoop (cadeau-uitnodiging, cosmetisch product of anderszins) wordt terugbetaald, aangezien de klant geen wettelijk herroepingsrecht heeft voor een aankoop die niet online of buiten de winkel is gedaan. Geen enkele aankoop van product(en) of uitnodiging(en) bij een centrum na een eerste verzoek om informatie die leidt tot de aankoop van het/de product(en) of uitnodiging(en) zal geheel of gedeeltelijk worden terugbetaald.

§3. In alle gevallen zal geen enkel (cosmetisch of ander) product worden terugbetaald of geruild tegen een creditnota, behalve in geval van een gebrek aan overeenstemming (verwijzing naar de Belgische bepaling Artikel VI. 2 van het Wetboek Economisch Recht) of een verborgen gebrek.

Compensatie bij annulering van een dienst

Artikel 12. §1. In geval van annulering van de dienst, om welke reden dan ook, dient de Klant de Novaskin Kliniek waar de afspraak is gemaakt ten minste 48 uur voor aanvang van de dienst op de hoogte te stellen om aanspraak te kunnen maken op het verzetten van de afspraak naar een latere datum. In geval van annulering binnen 48 uur voor aanvang van de dienst, zal de sessie gefactureerd worden bovenop het pakket voorzien in de offerte en aanvaard door de Cliënt, en zal een nieuwe afspraak gemaakt worden zodat de Cliënt alle sessies voorzien in het pakket aangeboden door Novaskin Clinic kan voltooien.

§2. Alle afspraken die nodig zijn om de in het pakket voorgestelde dienst uit te voeren, moeten worden gemaakt tijdens de periode die door Novaskin Clinic wordt aanbevolen en in haar aanbod is opgenomen. Als deze periode wordt overschreden, wordt het pakket extra belast voor de periode die niet door het oorspronkelijke pakket wordt gedekt.

Betaling van uitkeringen

Artikel 13. §1. In het geval van zorgdiensten is de klant verplicht de diensten te betalen in overeenstemming met de volgende voorwaarden:

  • betaling van een aanbetaling, waarvan het bedrag vooraf in de offerte is vastgesteld, op de datum waarop de offerte voor akkoord is ondertekend,
  • onmiddellijke betaling van het pakket op de datum van ontvangst van de maandelijkse factuur verzonden voor Novaskin Clinic of akkoord voor onmiddellijke inning via SEPA Europese domiciliëring.

§2. Novaskin Clinic stuurt de factuur per post of e-mail naar de Klant. Als de bestelling per e-mail wordt verzonden, wordt deze verzonden naar het e-mailadres dat de klant heeft opgegeven bij het ondertekenen van de offerte. In geen geval zal Novaskin Clinic verantwoordelijk worden gehouden indien het door de Klant opgegeven e-mailadres onjuist is.

Bovendien moet de Cliënt in het geval van een wijziging van het contact e-mailadres of postadres, Novaskin Clinic onmiddellijk informeren. Er wordt geen extra betalingstermijn toegekend aan een klant die heeft nagelaten om de wijziging van het e-mailadres voor het verzenden van de factuur of facturen door te geven.

§3. Facturen voor diensten worden geacht te zijn ontvangen op de tweede dag na verzending per post (datum poststempel) of op de dag na verzending per e-mail.

Facturen zijn betaalbaar bij ontvangst door de klant.

§4. Klanten kunnen op de volgende manieren voor diensten betalen:

  • bankoverschrijving naar de rekening van Novaskin Clinic die vermeld staat op de offerte en factuur,
  • SEPA-incasso, of
  • gratis financiering door ALMA-betaling als de klant hiervoor in aanmerking komt.

§5. In elk geval zal elk bedrag dat niet betaald is binnen de 8 dagen na zijn vervaldag of dat geweigerd wordt door de betalingsinstelling van de klant of door de klant zelf, geheel of gedeeltelijk, het voorwerp uitmaken van een ingebrekestelling, bij wijze van eerste kosteloze aanmaning.
In geval van niet-betaling binnen 14 kalenderdagen na de aangetekende brief, te rekenen vanaf de derde werkdag volgend op de verzending van deze ingebrekestelling, zal het onbetaalde bedrag het voorwerp uitmaken van een intrest van 10% vanaf de eerste ingebrekestelling, met de mogelijkheid om het openstaande saldo te verhogen met 10% van het onbetaalde bedrag met een minimum van € 15 inclusief belasting als conventionele, forfaitaire en onherleidbare boeteclausule.

§6. In het geval van een eenzijdige schending van het contract of van de productbestelling door de klant, is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten bedrage van 100% van de bestelling.

Verplichtingen van de klant

Artikel 14. §1. De klant wordt geïnformeerd over de duur van de gekochte behandeling (24 maanden). De Klant moet het protocol van Novaskin Clinic volgen en, in het bijzonder, de protocollen en contra-indicaties respecteren die zullen zijn vastgesteld en uitgelegd tijdens hun voorlichtingsafspraak. Als de klant niet voldoet aan dit protocol dat een optimale en veilige behandeling garandeert, behoudt het Centrum Novaskin Kliniek zich het recht voor om de behandeling te beperken.

§2. In geval van zwangerschap wordt het pakket 15 maanden opgeschort op vertoon van bewijs (zoals een zwangerschapsverklaring). Klanten moeten contact opnemen met het centrum tijdens de 14e maand van de opschorting van hun pakket om het opnieuw te activeren. Als niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, wordt het pakket automatisch geannuleerd.

§3. Elke periode van meer dan 4 maanden tussen twee sessies zal resulteren in de onmiddellijke en definitieve annulering van het huidige pakket ten nadele van de klant.

Beperking van aansprakelijkheid

Artikel 15. §1. Novaskin Clinic behoudt zich het recht voor om elk verzoek voor behandelingsdiensten te weigeren om legitieme redenen en in het bijzonder in het geval dat de Cliënt in een categorie van personen valt die niet kunnen worden behandeld, met inbegrip van maar niet beperkt tot zwangere vrouwen en in het geval dat de Cliënt, na naar behoren te zijn geïnformeerd op het moment van het verzoek over de contra-indicaties voor behandelingsdiensten, zich in een van de situaties bevindt die onder de contra-indicaties vallen.

§2. De Klant verbindt zich ertoe alle instructies en contra-indicaties die bij het plaatsen van de bestelling worden gegeven strikt na te leven, en de Novaskin Kliniek kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige vertraging in de levering van diensten of het niet leveren van de geplande diensten als gevolg van het niet nakomen van de verplichtingen door de Klant.

§3. De niet-naleving door de Klant van de verplichtingen onderschreven onder de voorwaarden van deze algemene voorwaarden, en in het bijzonder in geval van fraude, poging tot fraude, en/of elk betalingsincident, kan leiden tot de schorsing van de diensten aangeboden door Novaskin Clinic en de mogelijke onmiddellijke beëindiging van het contract.

§4. Novaskin Clinic kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de niet-uitvoering van het contract in geval van overmacht, storingen, volledige of gedeeltelijke staking van met name de postdiensten en transport- en/of communicatiemiddelen, evenals een eventuele machinestoring. In deze gevallen worden de diensten aangeboden door Novaskin Clinic enkel opgeschort en uitgesteld in afwachting van het einde van het geval van overmacht, verstoring, volledige of gedeeltelijke staking of machinebreuk. De service wordt niet geannuleerd.

§5. Novaskin Clinic behoudt zich het recht voor om elke aanvraag voor een dienst of bestelling voor een product te weigeren van een klant met wie zij een geschil heeft.

§6. De aansprakelijkheid van Novaskin Clinic is strikt beperkt tot de gevraagde diensten en de directe gevolgen van haar handelen.
Novaskin Clinic is niet aansprakelijk voor de gevolgen van indirecte schade, het niet opvolgen van instructies en contra-indicaties, fouten, gebreken of nalatigheden van de Cliënt in het kader van de diensten, noch voor indirecte gevolgen, fouten, gebreken of nalatigheden in de uitvoering veroorzaakt door de Cliënt of een derde.

§7.
Novaskin Clinic sluit uitdrukkelijk alle andere buitencontractuele aansprakelijkheid uit zoals voorzien in Boek 6 van het Nieuw Burgerlijk Wetboek.

Garanties en naleving

Artikel 16. §1. De producten, geschenkuitnodigingen en diensten aangeboden door Novaskin Clinic voldoen aan de huidige Belgische wetgeving.

§2. Novaskin Clinic verbindt zich ertoe te garanderen dat de geleverde producten overeenstemmen met de geregistreerde bestelling.

Vertrouwelijkheid en bescherming van persoonlijke gegevens

Artikel 17. §1. Persoonlijke en/of vertrouwelijke gegevens met betrekking tot zowel de Cliënt en Novaskin Clinic, als tot derden betrokken bij de contractuele relatie, verzameld op welke manier dan ook en, voornamelijk, door e-mail uitwisselingen, vermeldingen op de offerte, mondelinge uitwisselingen, evenals alle toekomstige informatie, zijn alleen bedoeld voor de uitvoering van het contract en voor communicatie tussen de partijen. De gegevens worden niet doorgegeven of overgedragen aan derden, met uitzondering van technische dienstverleners indien nodig.

Zowel het bedrijf als de klant zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van de informatie te respecteren en deze alleen te gebruiken voor zover dit nodig is voor het uitvoeren van de service.

§2. Indien dit vertrouwelijkheidsprincipe niet wordt gerespecteerd, kunnen zowel Novaskin Clinic als de Cliënt schadevergoeding eisen van de partij in kwestie voor de geleden schade.

Artikel 18. §1. Alle persoonsgegevens betreffende de klant, zoals gedefinieerd door de Europese Verordening Gegevensbescherming 2016/679 en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met persoonsgegevens, worden in overeenstemming daarmee verwerkt. De gegevens worden uitsluitend bewaard voor acties die specifiek zijn voor Novaskin Clinic en worden in geen geval doorgegeven aan derden voor direct marketing of enig ander doel.

§2. De volgende gegevens worden door het bedrijf bewaard: naam, voornaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, data en locatie van diensten, btw-nummer.

De klant kan

  • op eenvoudig verzoek kosteloos bezwaar te maken tegen de verwerking van hun persoonsgegevens;
  • gratis toegang te krijgen tot de gegevens die het bedrijf over hem/haar bewaart en onvolledige, onjuiste of irrelevante gegevens te laten corrigeren;
  • om op ernstige en legitieme gronden bezwaar te maken tegen de verwerking van de opgeslagen gegevens;
  • te verzoeken om verwijdering van gegevens over hem/haar bij het bedrijf, op voorwaarde dat het bedrijf niet wettelijk verplicht is om dergelijke gegevens te bewaren;
  • de overdraagbaarheid aanvragen van gegevens die in het bezit zijn van het bedrijf naar een derde partij;
  • toestemming voor gegevensverwerking uitsluitend op basis van toestemming te allen tijde in te trekken.

Elk verzoek met betrekking tot het bovenstaande moet schriftelijk worden gericht aan Novaskin Clinic, per post of per e-mail aan brussels@novaskinclinic.be.

Het volledige privacybeleid is beschikbaar op de volgende link: https://novaskinclinic.be/mentions-legales/

of door te schrijven naar Novaskin Clinic op bovenstaand e-mailadres.

§3. Novaskin Clinic kan persoonlijke informatie vrijgeven aan derden op verzoek van elke autoriteit die wettelijk bevoegd is om een dergelijk verzoek te doen. Novaskin Clinic kan dergelijke informatie ook vrijgeven als een dergelijke vrijgave te goeder trouw vereist is om te voldoen aan wet- en regelgeving, om haar rechten of eigendom te beschermen of verdedigen, of als zij van mening is dat de cliënt een gevaar vormt voor zichzelf of voor een derde partij.

Schade

Artikel 19. Alle klachten moeten naar het volgende e-mailadres worden gestuurd:brussels@novaskinclinic.be. De claim wordt binnen 60 dagen na ontvangst verwerkt. De Klant wordt geïnformeerd dat bepaalde Novaskin Clinic Centra worden beheerd door franchisenemers, handelaars die juridisch en financieel onafhankelijk zijn.

Geschillenbeslechting en bevoegde rechtbanken

Artikel 20. In geval van een geschil gaat de voorkeur uit naar bemiddeling tussen Novaskin Clinic en de cliënt. Daartoe verbinden de partijen zich ertoe deel te nemen aan minstens één bemiddelingsbijeenkomst georganiseerd door een bemiddelaar erkend door de Federale Bemiddelingscommissie. Als er echter geen overeenkomst mogelijk lijkt, zijn de bevoegde rechtbanken de Vrederechter van Etterbeek of de Franstalige Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel.

Nietigheid

Artikel 21. §1. De ongeldigheid van een bepaling van deze algemene voorwaarden heeft geen invloed op de ongeldigheid van het geheel. Indien een bepaling nietig is, verbinden de partijen zich ertoe een clausule van gelijke strekking op te stellen en in deze Algemene Voorwaarden op te nemen in de plaats van de nietig geworden clausule.

Geen kwijtschelding

Artikel 22. Het feit dat een van de partijen zich niet beroept op een schending door de andere partij van een van de verplichtingen waarnaar in deze algemene verkoopvoorwaarden wordt verwezen, zal voor de toekomst niet worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand van de desbetreffende verplichting.

Toepassing van Belgisch recht

Artikel 23. Alle bepalingen die niet in deze algemene voorwaarden zijn gespecificeerd, vallen onder de Belgische wetgeving die van kracht is op het moment van het sluiten van het contract of de aankoop.

Postadres: AJB NOVASKIN SRL – Klantendienst – Generaal Lemanstraat 25, 1040 Etterbeek – België

Intracommunautaire BTW: BE 0771848004